WEBFEST BERLIN – „BE WHAT’S NEXT“

First Berliner Festival for Web Series launches in September

Berlin, 14th ofAugust September 2015: Webfest Berlin will take place for the first time on the 4th and 5th of September 2015. According to the motto: „BE WHAT’S NEXT“ founder of Webfest Berlin, Meredith Burkholder of the marketing and production company ET TU TABLEAU, invites independent creators from all around the world to share their Web Series and be part of a new, innovative movement within online entertainment.

Woody Allen and Jerry Seinfeld aren’t the only ones hailing the Web Series as the new, revolutionary way to watch television. Web Series – scripted and documentary videos in episodic form – are published online and consumers are free to watch their desired content at any time from any place.  Webfest Berlin seeks to further legitimize and establish the web series medium and to draw attention to the outstanding talent that can be found online. The festival will feature 2 days of screenings, panel discussions, workshops and parties. All activities offer the opportunity to build strong networks among creators, industry professionals, brands and sponsors. The festival culminates in the announcement of the winners of the inaugural Webfest Berlin awards, selected by a top-class jury. The selection will include: Grand Prize Winner, Best Drama, Best Comedy, Best Animated Series, Best Non-Fiction, Best Sci-Fi/Fantasy, Best Horror/Thriller/Suspense, Best Transmedia Project, Best German Series and Audience Favorite. Webfest Berlin’s location will be “Alternative Kunstverein ACUD“.

Web Festivals around the world are already curating fantastic programs of web series and offering innovative discussions on the topic. Therefore, Webfest Berlin is honoured to have the following partners:

More information about Webfest Berlin: www.webfest.berlin

Webfest Berlin on Facebook: https://www.facebook.com/Webfestberlin

Contact: meredith@webfest.berlin

ET TU TABLEAU http://www.ettutableau.com

WEBFEST BERLIN – „BE WHAT’S NEXT“

Erstes Berliner Festival für Webserien startet im September

Berlin, 14 August 2015: Vom 4.-5. September 2015 findet erstmalig das Webfest Berlin statt. Getreu dem Motto „BE WHAT’S NEXT“ möchte die Gründerin des Webfest Berlin, Meredith Burkholder von der Marketing- und Produktionsfirma ET TU TABLEAU, mit diesem Festival unabhängigen Kreativen aus aller Welt die Möglichkeit geben, ihre Webserien öffentlich zu machen und starker Teil einer neuen Bewegung des Online-Entertainments zu werden.

Nicht nur Woody Allen oder Jerry Seinfeld zeigen: Webserien sind eine neue, revolutionäre Art des Fernsehens. Die aus einzelnen Episoden bestehenden Webserien werden online zur Verfügung gestellt, wodurch der Verbraucher frei wählen kann, wann, wo und welchen Content er schauen möchte.

Das Webfest Berlin strebt an, mit seinen Aktivitäten zur weiteren Legitimation und Etablierung des Mediums Webserie beizutragen und herausragende Talente im Bereich des Online Entertainments zu fördern. Auf dem Festival wird es an zwei Tagen Filmvorführungen vorausgewählter Webserien, Vorträge, Foren und Partys geben. Alle Veranstaltungen dienen den kreativen Köpfen, professionellen Künstlern sowie Marken und Sponsoren zur aktiven Netzwerkbildung.

Das Festival endet mit der Bekanntgabe der Gewinner der ersten Webfest Berlin Awards, welche von einer hochkarätigen Jury aus der Film- und Kreativbranche gekürt und honoriert werden. Ausgewählt werden Hauptgewinner, Bestes Drama, Beste Comedy, Beste Animation, Beste Non-Fiction, Beste Sci-Fi/Fantasy, Bester Horror/Thriller/Spannung, Bestes Transmedia Projekt, Beste Deutsche Serie sowie der Publikumsfavorit. Veranstaltungsort des Webfest Berlin ist der Alternative Kunstverein ACUD.

Webfestivals aus aller Welt haben bereits die Präsenz und Einflussnahme von Webserien im Bereich des Online-Entertainment veranschaulicht haben. Daher kann sich das Webfest Berlin in Deutschland über starke Partner freuen:

Alle Informationen zum Webfest Berlin gibt es unter: www.webfest.berlin

Das Webfest Berlin auf Facebook: https://www.facebook.com/Webfestberlin